środa, 14 grudnia 2011

Witam i pozdrawiam. Na dobry początek

Ruszamy z blogiem. Będziemy pisać o energetyce, nowych technologiach, ochronie środowiska, wyzwaniach cywilizacyjnych i przyszłości. A skoro już początek ma być dobry, to wypada się przedstawić. Przede wszystkim więc dlaczego "my" i kim są "my"? Zdecydowanej większości blog kojarzy się z osobistym, autorskim dziennikiem. I to prawda, jest jednak ukuta przez teoretyków definicja "blogów kolektywnych", które – podaję za Wikipedią – "mogą być używane jako wortale poświęcone określonej tematyce, narzędzia marketingu czy komunikacji (np. politycznej). O ile blogi osobiste mają zazwyczaj jednego autora, o tyle w innych przypadkach blog ma nierzadko wielu autorów." I to jest właśnie nasz pomysł, kolektyw. I jakkolwiek socjalistycznie brzmi to określenie, to nie będziemy się go wypierać.

Rzecz druga. Blog powstaje przy współpracy i pod patronatem firmy ABB. To bardzo ważna informacja i piszę o tym otwarcie na samym początku, bowiem nazwa tej firmy będzie pojawiać się na tych stronach dość często i nie chciałbym, żeby ktoś ginął w domysłach kto, czym i w jaki sposób za to płaci. ABB jest i będzie naturalny sprzymierzeńcem tego serwisu, a oprócz dziennikarzy, komentatorów i specjalistów (znaczy szerokiego kolektywu) będą się na stronach pojawiali również szefowie firmy, menedżerowie i specjaliści. Zapewne w sposób dość naturalny będą prezentować swoją firmę w najlepszym świetle. Zresztą trudno, żeby było inaczej. Wypowiedzi te – mam nadzieję – będą dalekie od zwykłej reklamy i marketingowych sztuczek, a nazwy produktów, usług czy systemów ABB będą służyły zobrazowaniu omawianej problematyki.

Pozostaje więc pytanie, dlaczego ABB decyduje się na patronowanie przedsięwzięciu, skoro z założenia ma ono być pozbawione waloru reklamowego i marketingowego? Otóż ABB wchodzi na drogę, którą od kilkunastu lat podążają banki i firmy telekomunikacyjne, wychodząc z założenia, że największą wartością rynku i branży jest użytkownik świadomy, wyedukowany i znający swoje prawa. Człowiek świadomy wie czego chce, dokonuje rozsądnych wyborów, wie czego może oczekiwać od producenta i co ten producent może mu zaoferować. Sięga po najlepsze dla siebie rozwiązania i jest z nich zadowolony. Dlatego ABB chce dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.

OK, tyle ideologii, bo za chwilę okaże się, że wbrew solennym zapewnieniom blog jednak jest o ABB...

Sławomir Dolecki